torstai 29. elokuuta 2013

Pakkailuja

Eihän se ollut kaksikertaviisumi, eikä sairastelukaan siihen loppunut, mutta kyllä tästä vielä Pietariin päästään! (Toivottavasti sieltä välillä poiskin, kunhan myöntävät mulle monikertaviisumin.) Mikä tuuri, että tulee kipeäksi juuri silloin kun terveysasemat ovat kiinni, ja joutuu lähtemään kahtena peräkkäisenä sunnuntaina päivystykseen! Ensimmäisellä kerralla olin maalla, ja lähimpään päivystykseen oli matkaa noin 65 kilometriä suuntaansa. Enkä edes muista millon viimeksi ois ollut semmonen tauti, joka ei ois ilman antibiootteja lähtenyt. Viime sunnuntai-iltapäivä menikin sitten Marian sairaalassa istuskellessa ja jonottaessa.

Lisäksi eilen joku tyyppi soitti mulle Pietarista, että enkö ookkaan tulossa 28. päivä, ja oli ilmeisesti ollut mua vastassa rautatieasemalla. Voi ei! Olin hieman hämilläni t.uosta puhelusta, sillä olin mielestäni olin suunnitellut matkustavani perjantaina 30. päivä, eikä muistaakseni kenenkään kanssa ollut ollut puhetta vastaan tulemisesta. Sitten katoin sähköpostit kesäkuulta, ja siellä oli kuin olikin kysytty millon tulen, että tietävät varata mulle asuntolapaikan. Enköhän sitten ollut jostain kummallisesta syystä kirjoittanut hienosti, että saavun Pietariin 28. päivä ja junani on perillä noin klo 11... Kesäkuussa 28. päivä on näköjään ollut viimeinen perjantai, että ehkä oon kattonut väärän kuun kohdalta, mikä on mun kohdalla ihan järkeenkäypä selitys. Kyllä hävetti! Mutta enpä ollut tuota aikaa tarkastanut kun en tiennyt että siitä jollekkin koituu ylimääräistä hommaa jos en sillon tulekaan. Olin sentäs varannut junalipun oikealle päivälle, aloin nimittäin epäilemään sitäkin kun yritin pohtia mistä olin saanut päähäni tuon 28. päivän, se kun ei ole ollut muistaakseni missään vaiheessa edes suunnitelmissa. Epäilen että tulee kukaan vastaan tällä kertaa, mutta eiköhän me metrolla perille löydetä yhden toisen opiskelijan kanssa, joka tulee Suomesta samalla junalla kuin minäkin. Kohdeyliopisto on siis Saint Petersburg State Polytechnical University, mitä en näköjään ole muistanut vielä mainita.


Tänään pitäisi siis pakata ja siivota, meillä kun on ohjelmassa samalla muutto myös Roihuvuoresta. Hieman haikeilla mielin käytiin Sasun kanssa aamulenkillä hyvästelemässä Roihuvuoren lampat, jotka ovat kesän ajan viihdyttäneet meitä määinnällään.

Lampaita takapihalla, kaupungissa!


Vähän alkaa jo jännittämään, mutta ei kait se auta kun jatkaa pakkailemista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti